Op weg naar Sydney




We brengen de laatste uren in Hong Kong door in de luchthaven. Nieuw gebouwd in 1998 – midden in de zee. Benieuwd hoeveel Denul hier aan verdiend heeft. We hebben nog steeds last van jetlag – Lieve heeft mij reeds vele keren verteld dat elk uur, een dag vergt. We hebben een jaar om te bekomen, dus vinden we het niet zo erg dat we 's nachts niet o goed slapen. Alhoewel volgens mij niet alleen de jetlag maar ook het harde bed (amaai zelfs stenen zijn volgens mij zachter) en het constante geronk van de airco.
De laatste 6 maanden is de export volgens de krant in Hong Kong met 20% gedaald – terwijl het voordien steeds groeide. En toch merk je er in het straatbeeld niet veel van. Gucci, prada, louis Vitton, Armani ... allemaal hebben ze megastores in Conton en Nathan street en alhoewel het aantal verkopers nog steeds het aan kopers overstijgt, zagen we toch nog steeds kopers in de winkels.
's Avonds komt iedereen langs de promenade paraderen en kijkt naar de skyline van Hong Kong – een waar kleurenspel.
Ondertussen heeft Nico mij verslagen bij yahtzee. Ik zal moeten oefenen.
Binnen 15uur landen we in Sydney.